lisaspysselblogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

VÄLKOMMEN TILL MEJ..

Av Lisa Nilsson - 3 oktober 2009 17:17

HEJ!

 

Detta är min Pysselblogg...  

 

Jag kommer att lägga upp här det som finns till Beställning!

 

Just nu har jag dessa Halsdukar!

 

 

 Halsstukarna är Stickade av ett mjukt härligt Pälsgarn!

 

Det är ej stickigt utan mjukt o gosigt..

 

Tvätt 30grader ej Tumling...

Nr 1:  

 

 

 

Färgerna på halsduk Nr 1: Är Blått i olika nyanser samt randning i plommon,grönt,gult,,

 Stickade av ett mjukt härligt Pälsgarn!

Pris:225;-+frakt

 

 

Nr 2:  

 

Som ni ser så går denna halsduk i ett olikt mönster både randigt och fläckigt..Det är garnet i sej som gör dessa olika mönster och det skapar härliga kontraster med färgerna..

 

Färg:Orange,Grön,gul,rosa..Pris:185;-+frakt

 

 

 

Nr 3:  

 SÅLD..

  

 

 

Nr 4: 

 

En Lite festligare Halsduk med instickade paljetter..

 

färg:Svart samt paljetter i olika färger,Röd,grön mfl.

 

Pris225;-+Frakt 

 

 

 

Nr 5: 

 

Också en lite festlig sak,,Något strävare garn Men ändå Päls,, Färg:Silver grå och det glittrar om den..

 

Pris:150;-+Frakt 

 

 

Nr 6:   

 

En liten festscarf..Färg:Går i Grönt rött o guld glittrig..  

Pris:75;-+Frakt

 

Nr 7:SÅLD 

 

 

Nr 8:

 

Här är en till såkallad melerad i både fläck och randigt..

 

Färg:Grå i olika nyanser..Pris:185;-+Frakt

 

    

 

 

Resterande är under produktion,,men går att förhandsboka.

 

 

Färg:Vinröd/Plommon

 

    

Färg:Vinröd/plommon/grå/Rosa

 

   

Färg:Svart med Röd Rand.

 

 

    

Denna Halsduk är stickad i ett supermjukt o lätt garn

Halsduken ovan i färger blått/gult mm..Är bara ett visnings ex på hur denna Halsduk kommer att se ut..Fast enfärgad eller så kan man få den randig med Beige Färg i ..

 

   

 

Detta kommer att bli min egen Halsduk pga Dyr garnkostnad..44kr nystanet är inte dyrt pälsgarnet kostar mer,,Men  detta garn räcker endast 5varv/Nystan. det kommer att gå åt ca 10 nystan till denna innan den är klar..Om inte mer kanske 15,,

    Eventuellt kommer jag även att sticka Babyfiltar..Mer om det återkommer jag med när jag testat hur det blir..       

 
 
wiper

wiper

4 oktober 2009 11:14

Vilken härlig och fin pysselblogg ;) Jag vill gärna köpa den röda halsduken. Har du ett pannband i samma färg så tar jag det också. Berätta bara hur jag skall skicka pengarna.

Tack för dina värmande kommentarer på min blogg

Ha en härlig söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

4 oktober 2009 15:44

GRATULERAR TILL DIN FINA PYSELBLOGG;DU È SÅ DUKTIG.Jättehärliga sjalar ser så gosiga o fina ut.Min mor stickade mycket handledsvärmare,så jag kom på att det skulle nog vara varmt o skönt att ha handledsvärmare i pälsgarnet.Skönt om man också kanske har värk i handlederna också .Ett litet tips om du vill :-).
Men va du è duktig!hade jag aldrig kommit på att öppna en pysselblogg.
Hoppas du inte har något emot det,isåfall kanske man skulle pröva på det när man en dag orkar ta i tu med detta. och fixa en pysselblogg.Har ju en massa smycken jag gör som ligger och en massa annat som tar plats som man gärna kanske skulle vilja visa andra me.
Ha en fortsatt skön Söndag Lisa o kramen på dig.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

4 oktober 2009 15:46

Lägger till din pysselblogg i mina länkar är det ok.
kramen/Karin

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

7 oktober 2009 21:07

Men vilket härligt garn du hittat,är det bulligt om det nu heter så :-) ser så himla mjukt o mysigt ut.
Kram/Karin

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 00:08

Det är så otroligt snyggt det du gör och jag är så nöjd med min halsduk och även pannbandet som jag skall ha när det blir lite kallare. Halsduken har jag haft flera gånger redan och är stolt som en höna när jag bär den ;)

Jag lägger till pysselbloggen till mina länkar.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 november 2009 23:19

Går det att få förhandsboka nån av dom som är längst ner och inte klara än. Antingen nr 9 eller 10. Skall i så fall ge min svärmor en i julklapp.

Kram Malin/wiper

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

19 januari 2010 22:23

Jag tycker du e så himmla duktig på att göra halsdukar! Jätte fin blogg har du också!
Kan du säga vart du har köpt det härliga garnet??
MVH// Armbandsflickan

http://armbandsflickan.bloggplatsen.com

 
ewa

ewa

8 augusti 2010 08:54

hej vilken pysselblogg det gillar jag för jag fixar oxå en del kollade runt lite mycket att se kommer att komma tillbaks så jag längar dej ??? okej eller ha en bra dag ewa

http://ewazsilversmyckeblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Nilsson - 6 november 2012 18:56

      En vit utan päls-Madonna Pris175kr     Och en Med Päls creme/vit-Samantha Pris250kr       Och på g nu är en beställd Barnmössa! I cerise/Rosa Utan Päls Madicken!  (Lånad bild)   Ha de gott!   ...

Av Lisa Nilsson - 6 november 2012 18:56

      En vit utan päls-Madonna Pris175kr     Och en Med Päls creme/vit-Samantha Pris250kr       Och på g nu är en beställd Barnmössa! I cerise/Rosa Utan Päls Madicken!  (Lånad bild)   Ha de gott!   ...

Av Lisa Nilsson - 4 november 2012 14:00

En beställd Åre Mössa Me _häng klar! svart utan Päls-(Beonce)..     Plus 2 Boa  Can can Zandra sjalar! En Beställd Vit     Och en i Brun melerad! Pris För Dessa är 225kr       ...

Av Lisa Nilsson - 30 oktober 2012 14:03

Blev Nyligt klar med Första Årepäls Mössan! Den är i svart och Döpt till Donna   Min Privata Modell är Linda  ....     PRIS för en sån Här Mössa är 250kr! Och går att få i ex creme/Vit (Samantha)   Och i Grå/gråmelerad (celine) ...

Av Lisa Nilsson - 28 oktober 2012 15:58

Hej hopp! Dags för uppdatering på Min Pyssel blogg!   Har satt igång med stickning o virkning nu inför kommmande säsong   NYHETER   Åremössa Med Päls             Samt Mina zandra Boa can can sjalar!         Bilder LÅNADE ...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL LISAS PYSSEL!
NYTT! Hand knitted By Liza

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards